Dag 23 Hallstatt naar Winkl

14 juni 2022 - Abersee/St. Gilgen, Oostenrijk

Surprise - Surprise.

We moeten jullie teleurstellen, niemand heeft het juiste automerk geraden.

P6134883

De enige echte Flintstone's auto.

We zijn goed bezig, geen peperdure benzine meer, goed voor het milieu en maar gewoon de benenwagen gebruiken, goed voor de conditie. . HA, HA, flauw grapje hé.

Deze ochtend ook gewerkt aan ons lijf. Een mooi stukje gefietst.

P6144973P6144983

Het is allemaal zo schoon en een en al natuur. We verlaten deze mooie camperplaats en rijden richting de Wolfgangsee. Onderweg toch maar een aantal boodschappen ingeslagen bij Hofer, waarschijnlijk de Oostenrijkse Aldi. We rijden een poosje langs het water en dan bereiken we ons plekje.

P6144994

Na de lunchen wandelen we naar het klooster. Het Europakloster Gut Aich is een benedictijnenklooster gesticht in 2004 in Winkl in de gemeente Sankt Gilgen in Salzburg . Het doel van het klooster is bij te dragen aan het vreedzaam samenleven van mensen en volkeren in Europa. De patroonheilige van het klooster is Sint -Benedictus van Nursia, de vader van de benedictijnse monniken, die ook de beschermheilige van Europa is. Momenteel leven er nog 5 benedictijnen. Nu even tijd voor bezinning en meditatie.

P6145010

Ze hebben een prachtige kruidentuin en er zijn 2 winkeltjes bij gevestigd. Het klooster heeft veel invloed in het dorp.

P6145018

P6145019P6145024

We genieten nog lang na van de heerlijke avondzon.