Dag 24 Winkl via Salzburg naar Seebruck

15 juni 2022 - Seeon-Seebruck, Duitsland

Vannacht hebben we zeker met 12 campers/bestelbusjes gestaan. Het viel ons op dat er erg veel alleenstaande dames waren, vele met een klein busje of een Caddy. Gisteravond kwam er nog een local zeggen dat het verboden was in Oostenrijk zomaar ergens te gaan staan. Iedereen luisterde naar zijn advies maar ondernam geen actie. Wij hebben ook geen problemen gehad in Oostenrijk.

P6155106

Deze ochtend gaan we de tuin van het Mirabell paleis in Salzburg bewonderen. Een beetje file onderweg maar dat mag geen naam hebben. Een opbreking in de stad maar we kunnen snel een parkeerplaats vinden. IMG_20220615_093709_159IMG_20220615_093823_005IMG_20220615_095236_723

We wandelen naar de tuin. Mooi onderhouden, door het paleis en de bergen ligt het op dit tijdstip nog grotendeels in de schaduw, dat is wel jammer. Er is ook de oudste dwergen tuin van de wereld gevestigd. Een stukje verder is er een grote groep verhalen aan het vertellen en wordt het ondersteund door muziek. De boodschap is VREDE, een mooie spirituele beweging.

IMG_20220615_105232_359

Als we nu toch in Salzburg zijn dan even het geboortehuis van Mozart gaan bekijken. We zijn niet de enige.

We lopen waarschijnlijk door de  PC Hooftstraat van Salzburg.

P6155079

We wandelen langs het water en de liefdesslotjes brug over. De plaatselijke voedselmarkt wordt zeer goed bezocht.

IMG_20220615_155454_503

Even kris/kras de stad door en we rijden verder. We komen langs de Chiemsee, het weer is fantastisch, het raakt zeker de 30 graden aan en je ziet dan ook veel recreanten. Eenmaal bij onze overnachtingsplek blijkt dat er een slagboom is geplaatst, doorrijhoogte tot 2.5 mtr. Waarschijnlijk willen ze de campers weren en alleen de dagjesmensen toelaten op deze plekken. We rijden verder en vinden al snel een andere camperplaats, helaas niet direct aan het meer.

IMG_20220615_155244_253

P6155124

Die zoeken we later per fiets op. Heerlijk door het bos, langs het water. Tijdens een rustpauze ligt er een plastic zakje op het bankje. Het trekt de aandacht het is geen restafval. Het is een boekje over Lebensfragen. Gisteren het klooster, vanochtend de spiritualiteit en nu weer God's hand 🙏

1. Jan:
    15 juni 2022
    Mooi hè Chiemsee?! Ik was er twee weken geleden nog😃👍
  2. Anja en Cor:
    16 juni 2022
    Ja, een prachtig plekje met mooie uitzichten.
  3. Hermie:
    15 juni 2022
    Wat leest het weer als hele mooie plekjes .
    geweldig en zo dichtbij
  4. Anja en Cor:
    16 juni 2022
    Het is telkens weer verrassend.
  5. Rob van den Brink:
    16 juni 2022
    Mooi hoor, Salzburg, ook de steegjes die de (dure winkel-)straten verbinden zijn mooi gebouwd met eeuwenoude galerijen en kruip-door-sluip-door verbindingen. Mooie trip!
  6. Anja en Cor:
    16 juni 2022
    Erg mooi. We genieten dan ook in volle teugen.
  7. Paus:
    16 juni 2022
    Echt een supermooie reis hebben jullie weer !!!
  8. Anja en Cor:
    16 juni 2022
    Ja, we proberen er steeds wat moois van te maken 👌
  9. Anja en Cor:
    17 juni 2022
    Veel mooie weggetjes Willem.
  10. Emmy van de Veerdonk:
    17 juni 2022
    gewoon de kadootje in ontvangst nemen.
  11. Anja en Cor:
    17 juni 2022
    We pakken ze 🎁 ook uit hoor.
  12. Emmy:
    18 juni 2022