Dag 3 Van Capavenir Vosges naar Cousance

17 mei 2022 - Cuiseaux, Frankrijk

Gisteren nog vergeten te vertellen. Afgelopen week de navigatie geüpdatet en wat denken jullie geen Frankrijk en Italië meer erop. We hebben de oplossing (zie foto, ha, ha..).

IMG_20220517_213708_464

Vanochtend het cachen maar weer eens opgepakt. Eerste 2 niet gevonden, we weten niet meer hoe we moeten zoeken of de Fransen zijn goed in verstoppen. De derde ligt over een sloot met brandnetels van 75 cm erom heen. Geen goed plan met blote benen.

IMG_20220517_101556_946

We wandelen een stukje langs de Moezel en een plezierjacht vaart door de sluis het kanaal binnen. Met de combinatie van Frans en Engels begrijpen we elkaar. Rond het middaguur verlaten we dit mooi verzorgde stadje, met het park de 2 speeltuinen, midgetgolf en Jeu de boules baan in onze voortuin. We hervatten onze reis. Cor rijdt het eerste stuk een prachtige omgeving en erg rustig. Het tweede stuk is veel haarspeldbochten, smal en een stuk drukker, maar we komen veilig aan bij onze volgende bestemming. Morgen willen we het Palais ideal in Hauterives bezoeken, dus nog even kaartjes reserveren. We nemen de Franse gewoontes al over. We eten om 20.30 uur, vandaag broccoli taart uit de wonderpan.

IMG_20220517_203018_665

Zalig! Onze nieuwe buurman heeft ook de motor mee op de aanhanger, tijd voor een babbeltje. (In het Frans)

1. Hielke:
    17 mei 2022
    hoe hebben jullie het nou opgelost met die navigatie? Michelinkaarten gekocht?
  2. Anja en Cor:
    18 mei 2022
    Alles met de wereldbol en de zon
    Italië ligt in het zuiden dat is makkelijk. We rijden naar de zon en na 12 uur een beetje links er van. En soms kijken we op onze telefoon.
  3. Emmy van de Veerdonk:
    18 mei 2022
    dat wordt vast weer een mooie reis.