Dag 26 van Forsol naar Skarsvag 215 km

1 augustus 2019 - Skarsvåg, Noorwegen

Vandaag triest weer, vochtig en koud. Maar het kan erg wisselen soms schijnt ineens de zon weer maar is meestal weer vlug weg. De reis gaat naar een camperplaats in Skarsvag en dat is 16 km van de Noordkaap. Wel doen we nog een tussenstop in Honnigsvag.

OI000183

Eerst nog tanken water bijvullen en brood halen. Met dat soort dingen ben je toch best wel wat tijd kwijt elke keer.

De omgeving blijft wisselen van ruige bergen tot kale vlaktes.

OI000184

OI000178

Onderweg een zilversmid bezocht, mooie spullen maar niets voor ons.

OI000177

Hier en daar zie je souvenirswinkels. Hier in Honnigsvag een  eenvoudig kamertje gerund door 2 oude Sami vrouwtjes die vol ligt met huiden en geweien. Even helpen.

OI000179

Dan een bezoek aan een lokaal museum  over het leven hier.

OI000180

En over de vernietiging van het dorp door de Duitsers en de wederop bouw.

Ook een leuke tentoonstelling van het werk van Elisabeth Meijer.

OI000185

Langs de kant soms mooie vervallen huizen.

OI000176

Onderweg zien we steeds meer rendieren. Zelfs in de straten van het havenplaatsje waar we overnachten.

OI000182

OI000181

Ik heb ook een paar korte filmpjes geplaatst. Terug te vinden bij video.