Dag 43 / Zondag 25 juni 2023 / Vohenstrauss 27°

25 juni 2023 - Vohenstrauß, Duitsland

Gisteravond nog lang genoten van de mooie zonsondergang en de kleurige lucht.

P6246692

Ook nog onze Cor ingemaakt met kaarten. Elian zo doe je dat.

_P6246701

Vanochtend was er een hardloop etappe, men kwam over het pad achter de camper aangerend.

P6256703

Het weer is fantastisch en we pakken de fiets. We maken een tochtje langs de rivier Regen.

_P6256707

De eerste 10 kilometer gaan goed, dan wordt het klimmen.

_P6256709

Ook nog de uitkijktoren beklimmen.

_P6256713

Cor wacht geduldig beneden.

_P6256712

De hellingen zijn te pittig (de temperatuur te heftig) en we besluiten terug te fietsen.

_P6256708Nog even in het dorpje kijken of de bakker toevallig open is. Nee, we wisten het eigenlijk wel. Op zondag zijn de winkels/supermarkten in Duitsland gesloten.

Gelukkig hebben we voor de lunch ons noodrantsoen aangesproken, afbakbroodjes en croissants.

We rijden een 3 kwartier verder en we zijn niet de enige.

_P6256715

_P6256714

Ons 'thuis', een camperplek op het gras met beukenhaagjes als afscherming, stroom, water, douches etc. Dank je wel Vohenstrauss voor deze luxe kosteloze voorziening.

Heerlijk in de schaduw onze boeken lezen.

_P6256717_1

Onze buurman komt terug van zijn motorrit met een Kawasaki Estrella 250. Cor heeft weer een gespreksmaatje gevonden.

We willen laat in de middag nog naar het dorp wandelen. Buurman Sep vraagt of hij mee mag lopen, om 18.00 uur is er een concert. We gaan met z'n drietjes op stap. Er staat een podium, microfoon maar geen artiesten. Tegen zevenen lopen we terug om te gaan eten.

_P6256720

_P6256719

_P6256718

We hebben de reviews van het Felsenlabyrinth nog eens doorgelezen. Waar ik nog niet aan wil toegeven, zal nu toch gebeuren. Deze uitdaging om een rots doolhof te gaan beklimmen, blijkt veel te zwaar te zijn en we volgen de adviezen nu toch echt op.

Maar we hebben een tip gekregen van Sep. We gaan het rozenkwartsdorpje Pleystein morgen bezoeken.

De zon blijft nog lang schijnen en we genieten nog even van de warmte.

1. Jan Heijnen:
    26 juni 2023
    Zonsondergang.... Het is al weer een poosje geleden dat we dat gezien hebben. :-)
  2. Anja en Cor:
    26 juni 2023
    Nee, dat klopt. Raar hé, dat het niet donker wordt. Vonden wij ook een bijzondere ervaring.
  3. De Paus:
    26 juni 2023
    Supermooi. In Duitsland is het niet verkeerd verblijven. Mooie fotos Anja !
  4. Anja en Cor:
    26 juni 2023
    Klopt ook hier prachtige plekjes. Thanks.
  5. Emmy van dee veerdonk:
    26 juni 2023
    onze koperen ploert ging eergisteren ook bijzonder mooi onder .Nog nooit had ik hem zo prachtig fel rood gezien Helaas kan ik jullie niet mee laten profiteren want ik heb er geen foto van gemaakt.
  6. Anja en Cor:
    26 juni 2023
    Das nou jammer. Die natuur momentjes zijn erg bijzonder.
  7. Aine:
    26 juni 2023
    Naar ons lichaam luisteren is heel belangrijk, ook al willen we graag uitdagingen opzoeken. Maar er blijft zoveel moois over om te zien en te doen en dat blijkt ook weer. Geniet weer van deze dag. Hier is het gelukkig minder heet.
  8. Anja en Cor:
    26 juni 2023
    De grens opzoeken is niets mis mee, maar er niet te vaak overheen gaan. Hier vandaag nog 28°, gelukkig veel onder de bomen en tussen de rotsen gewandeld.
  9. Adri:
    26 juni 2023
    Wij rijden inmiddels door Letland -wat jullie ook kennen- Met een huurauto. Ook met oog voor de mooie natuur en gevoel van vrijheid; vakantie om ons heen.
  10. Anja en Cor:
    26 juni 2023
    Heerlijk, geniet ervan met elkaar.
  11. Elian Daris:
    26 juni 2023
    Hahaha! Ik heb tips nodig Anja, want mij wil het maar niet lukken met kaarten.
  12. Anja en Cor:
    26 juni 2023
    Wat doen je voor kaartspel?
  13. Elian Daris:
    Uno😄
  14. Anja en Cor:
    27 juni 2023
    Volgens mij heeft Jill dat ook. Ik ga me er eens in verdiepen. Wordt vervolgd...
  15. Heddy Saris:
    27 juni 2023
    Zozo, weer heel wat moois gezien! Lijkt me heel leuk om de volgende keer naar toe gaan met onze Hiemerke! 😉 Zal tegen Jan zeggen 😁

Wat wel lukt, is altijd meegenomen en wat niet lukt, dan ga je naar de herinneringen.😉😊
  16. Anja en Cor:
    27 juni 2023
    Het Bayerischer Wald is zeker de moeite waard.