Dag 3 Vézelay => Verteuil-sur-Charente

14 september 2022 - Verteuil-sur-Charente, Frankrijk

Nog een foto van een avondje in het bos staan.

dji_fly_20220913_200532_42_1663166146470_photo_optimized

We hebben vannacht veel regen gehad, dat klettert heerlijk op de camper. Vaak hebben campers hagelschade, nou wij eerder eikel schade, het leken wel een soort kogels die uit de boom vielen.

Vanuit het bos reden we door een prachtige natuur.

P9140056

De troosteloze dorpjes dienden zich ook meer aan. Het lijkt wel dat alles hier leegloopt.

Met twee omleidingen, op de grote weg een loslopende boerenfox (hopelijk is hij of zij weer veilig thuis gekomen en heeft een andere weggebruiker het beestje niet aangereden), een afslag afgesloten en 3 verkeers opbrekingen zijn we 2 uur later dan verwacht toch in Verteuil-sur-Charente aangekomen. Een officiële camperplek voor ca 10 campers in een park bij het dorpje. Als je stroom wilt dan moet je even naar het kantoor van de burgemeester bellen en dan wordt het geregeld. Volgens mij hebben de ambtenaren en burgemeesters in Nederland andere taken.

dji_fly_20220914_162846_48_1663166104761_photo_optimized

We genieten nog even van het warme zonnetje 29°, vanmorgen vertrokken met 18°.

Voor het vanavond eten wandelen we door het park naar het dorp. Een schitterend Frans plaatsje met een kasteel, watermolen, bakkertje en nog een paar restaurantjes, dat voor een 600 tal inwoners.

P9140061P9140072P9140075

Eenmaal terug bij de camper maken we een praatje met een Nederlands stel uit de provincie Zeeland. Zij zijn al vaak naar Portugal geweest, maar de mooie vrije plekjes zijn er blijkbaar niet meer. Ze reizen met een Mercedes Vito maar voelen zich vaak gediscrimineerd om hun kleine busje. Nu staat er een grote camper 'asociaal' geparkeerd ruimschoots op het midden van het terrein, hij wil de camper niet verplaatsen om ruimte te maken voor andere, anders komen de takken tegen de camper aan. Nou ja, maar wel aan kleine campers vragen of ze niet op een ander plekje kunnen gaan staan, zodat ze schotel kunnen opzetten. Nou ja, de omgekeerde wereld.

dji_fly_20220914_162700_47_1663166123150_photo_optimized

1. Pien:
    14 september 2022
    De mooie vrije plekjes in Portugal zijn er nog hoor! Alleen aan de Algarve mag je niet meer vrij staan.
  2. Anja en Cor:
    15 september 2022
    Wij zullen vast mooie plekjes ontdekken. Thanks!
  3. Hielke:
  5. Jan:
    Eikelschade; gaat het Cor?😜
  6. Anja en Cor:
    15 september 2022
    Het gaat goed met jouw grote broer.
  7. Anja en Cor:
    15 september 2022
    Het gaat goed met jouw grote broer.
  8. Rob van den Brink:
    15 september 2022
    Asociale mensen zijn helaas overal, helaas zijn er steeds meer aso's die een camper hebben en vaak hebben die een groot exemplaar en moeten ze altijd van alles; de beste plek, stroom (dus aggregaat aan), tv-ontvangst, het mooiste uitzicht, etc.
    Zo jammer.....
    Laat jullie niet gek maken (kán dat wel?). Geniet van jullie mooie reis.
  9. Anja en Cor:
    15 september 2022
    Nee dat kan niet, we laten ons niet gek maken. Wel jammer dat sommige camperaars zo'n instelling hebben, maar daar moeten ze zelf mee zien om te gaan. We wensen ze, good lock 🍀
  10. Monique:
    17 september 2022
    Geniet er van Cor en Anja!
  11. Anja en Cor:
    17 september 2022
    Zijn we aan het doen. Bedankt!
  12. Marjo van wijk:
    26 september 2022
    lekker genieten samen van het heerlijke zonnetje hier is het erg nat veel regen en koud.
  13. Anja en Cor:
    27 september 2022
    Ja, dat horen we. Hier nog steeds een heerlijk zonnetje wat in de middag de temperatuur laat oplopen tot ca 26°.