Dag 38 Bailo naar Pau

19 oktober 2022 - Eslourenties-Daban, Frankrijk

Vanochtend is de zon er alweer vroeg bij. We gaan richting de Pyreneeën. De temperatuur is 18°.

PA192717

De weg is zo rustig en beeldschoon.

PA192724

Net voor de grens met Frankrijk, gooien we de tank nog even vol, geen idee hoe het er nu voorstaat bij de Franse benzinestations.

PA192735

In de Pyreneeën zakt de temperatuur naar 14° en is het bewolkt. Zodra we de bergen uit zijn zie je de temperatuur oplopen naar 29°. Toch lijkt het met de bewolking en met de herfstkleuren eerder najaar dan zomer.

PA192727PA192729

Eerst onderweg nog boodschappen doen. Daarna rijden via we de N134 naar Pau. In Pau gaan we de Japanse tuin Kofu bekijken. Mooi, keurig onderhouden maar wel klein.

PA192752PA192751

Er is nog een park genaamd Beaumont, waar we ook doorheen wandelen. Ik maak natuurlijk weer de nodige foto's.

PA192768

Een man op de fiets wacht geduldig tot ik klaar ben. Direct erna begint hij een praatje. Een geweldig aardige man met 1.5 tand en een grote glimlach. Hij spreekt 5 talen: Frans - Spaans - Portugees - Italiaans en Roemeens, maar we communiceren met handen en voeten. Zo geinig.

PA192757

We hebben twee opties voor de nacht. De keuze valt op het meer, wat helaas maar voor ⅓ is gevuld, de rest staat droog. Er is een recreatiecentrum bij waar 's avonds yogales wordt gegeven.

dji_fly_20221019_185056_262_1666207005435_photo_optimized

We ontmoeten hier een gezellig Nederlands gezin, die het roer helemaal heeft omgegooid. We wisselen onze persoonlijke gegevens uit en kunnen elkaar dan hopelijk nog volgen in de toekomst.

1. Hielke:
    19 oktober 2022
    Hebben jullie verwarming in de camper? Of redden jullie het met een trui en een extra deken?
  2. Anja en Cor:
    20 oktober 2022
    Cor zegt: natuurlijk hebben we verwarming,maar nog niet nodig gehad. De voorspelling voor vandaag is 25 graden
  3. Emmy van dee veerdonk:
    20 oktober 2022
    Zo rijden jullie de herfst te gemoed. Ook mooi.
  4. Anja en Cor:
    20 oktober 2022
    Prachtig jaargetijden met al die mooie kleuren. Volop genieten. Knuffel van ons.
  5. José en Jac:
    20 oktober 2022
    De herfst🍂🍃🍁🍄🌰heeft zeker zijn charme en de temperatuur is nog prima dus wat wil je nog meer? Nou....De man die jullie hebben ontmoet wil misschien nog adres van een goede tandarts 😉
  6. Anja en Cor:
    21 oktober 2022
    Prachtig de herfst kleuren en met temperaturen tussen de 25 en 29°, niets te klagen. Ja, een tandarts voor een hagelwitte smile 😁
  7. Nancy:
    21 oktober 2022
    Leuk jullie ontmoet te hebben, wie weet waar we elkaar nog tegen komen👍🏻😃Ik blijf jullie volgen!!Groetjes Nancy
  8. Anja en Cor:
    21 oktober 2022
    Ja, was erg gezellig. We houden jullie ook in de gaten. Ik stuur nog een app met wat tips. Groetjes van ons.
  9. Elly:
    21 oktober 2022
    Prachtige fotos. Vooral van die Zwanen.
  10. Anja en Cor:
    21 oktober 2022
    Ze zaten daar zo mooi saampjes.