Dag 5 Bera => Laguardia

16 september 2022 - Laguardia, Spanje

Vanmorgen werden we gewekt door de schapen en paarden, beter dan door de wekker nietwaar.

P9160118

We gaan de Grottes de Sare bezoeken. Deze werd tijdens de prehistorie bewoond. Een prachtig grot met veel historie en enorm uitgesleten gesteente, honderden vleermuizen vliegen af en aan. Leuke ervaring.

grotte-de-sare-20-01grotte-de-sare-20-05sudouest-photo-1-24904548

Na de lunch rijden we richting Laguardia, een stadje in het hart van de la Rioja wijnstreek. Bij Logrono passeren we diverse pelgrims, petje af om met deze warmte zoveel kilometers af te leggen.

P9160132P9160137

De wijn wordt al bereid voor ons, alleen nog even met de blote 🦶 in de druiven. Ha, ha…

P9160145

In Laguardia vinden we een mooie grote picknickplek. Het ligt tussen de wijngaarden en naast een meer.

P9160156

Even chillen met een drankje, kaasje, gerookte ham en uiteraard Chorizo worst.

P9160150

700 meter verder kun je vogels observeren. Gewapend met telelens en verrekijker op pad. De observatie hut snel gevonden, maar het meertje is helemaal opgedroogd, geen vogels, eenden en overige waterdieren ontdekt. Ook hier laat het klimaat zijn sporen achter.

P9160159

We lopen een ronde langs het meer, weer een schitterend plekje.

Om 19.30 uur eten we ons avondeten in het zonnetje, wat een cadeau.

We wilde graag een gedeelte van de Ruta del Cares gaan wandelen in het Nationaal Park Picos de Europa. Een wandeling van 11 kilometer heen en dan weer terug. We dachten een gedeelte te wandelen, maar het schijnt allemaal niet zo makkelijk te zijn. Het eenvoudigste startpunt is Cain maar je mag daar niet met een camper heen rijden. 11 kilometer verderop bij Poncebos start je met een moeilijke helling van 2 kilometer. Om bij dit startpunt te komen is absoluut niet met de fiets te realiseren en met de auto moet je een uur omrijden door een berggebied. De kans is zeer gering of ik er een aantal kilometers van kan wandelen, dus gaan we maar voor een ander tripje. Hopelijk komen er nog wandelingen genoeg die wel haalbaar zijn.

Dit is het uitzicht van onze achtertuin vanavond. De Sierra de Cantabria.

P9160154

Deze van de voortuin.