Dag 7 Burgos naar Quintana del Puente

18 september 2022 - Quintana del Puente, Spanje

Vannacht is het afgekoeld naar ca 10°. We gaan vandaag een traject van de Camion fietsen, van Villalbilla de Burgos naar Hornillos del Camino.

P9180250

We vertrekken vanaf het kerkje in Villalbilla.

IMG_20220918_144103_109

Een klein stukje verder rent een jogger, pittig want de temperatuur loopt al snel op. Het is druk op de route.

P9180235

Waarschijnlijk zullen mensen net zoals in Nederland in de weekenden deze tocht in gedeeltes lopen, denk in Nederland aan het Pieterpad.

Maar er lopen ook pelgrims met grote rugzakken, bepakt met een tent, slaapzak, matje, kleding en proviand. Knap hoor, deze route is erg open en de zon brandt behoorlijk op ieders huid. De mensen (in alle leeftijdscategorieën) zijn erg vriendelijk en ze wensen je een mooi Camino toe. P9180232

Het is zelfs met de fiets inspannend, op de grindpaden liggen veel losliggende steentjes en het is veel stijgen en dalen, dus opletten dat de banden niet wegschuiven. Haast bij het eindpunt stoppen we om het dorpje te fotograferen en wie komt daar aangerend, 'de jogger', Hij heeft al die tijd dus een enorm hoog tempo gelopen. Petje af!

P9180237

Op de terugweg pauzeren we bij een rustplaats, onder bomen met bankjes.

P9180246

Twee mannen nodigen ons uit bij hun te komen zitten. Vader Georges en zoon Bruyas uit Frankrijk. Bruyas heeft de Camino al eerder gelopen en wandelde dagelijks 45 kilometers. Nu met z'n pa (61 jaar) ca 20 km, ook een hele prestatie. Hij heeft al vele nationaliteiten ontmoet en vraagt aan ons de Nederlanders te beschrijven en geeft zijn mening over zijn landgenoten. We hebben een leuke ontmoeting en wisselen de emailadressen uit met de mededeling dat er in Oss altijd een slaapplek is voor ze.

P9180241

Het was een bijzondere 'fietsroute'.

We hebben geen zin om ver te rijden en zoeken een half uurtje verderop een plekje voor de nacht op. We staan bij een oude brug uit 1529 met een speelveldje voor de kinderen en picknicktafels.

P9180255dji_fly_20220918_164248_65_1663513235497_photo_optimized

We duiken in onze boeken en genieten nog lang van het zonnetje.

1. Monique:
    18 september 2022
    Zo mooi die spontane ontmoetingen!
  2. Anja en Cor:
    Hartverwarmend.
  3. José en Jac:
    18 september 2022
    Wat een mooie ontmoeting en wat leuk hoe jij jullie dag omschrijft.
  4. Anja en Cor:
    18 september 2022
    Ja, de ontmoetingen tijdens het reizen zijn erg speciaal. We kijken er altijd met liefde op terug.
  5. Anja de Vries:
    18 september 2022
    Fantastisch jullie verhalen. Het is weer genieten! Veel plezier en groeten vanuit het Griekse Parga waar we tm 30 september blijven. Mits het weer goed blijft. Houdoe!
  6. Anja en Cor:
    18 september 2022
    Het is ook leuk om te schrijven. Zijn jullie met de camper in Griekenland? Geniet ervan.
  7. Anja de Vries:
    18 september 2022
    Ja, inderdaad met de camper. Heerlijk nazomeren. In juni rondreis met de NKC naar Noorwegen gemaakt. Was fantastisch! Nu even rust , zee en zon! Ook lekker!
  8. Anja en Cor:
    19 september 2022
    Ja Noorwegen is prachtig. Kom bij ons maar een keer de foto's kijken. Geniet van de zon en van elkaar. Groetjes van ons.
  9. Emmy van de Veerdonk:
    Anja en Cor,
    Ik ga nog een keer reageren op jullie verhaal.
    ik heb al 3 keer op een iets andere manier geprobeerd, maar het wil maar niet lukken, hopelijk nu wel.
    Groetjes Emmy
  10. Anja en Cor:
    19 september 2022
    Je reactie is nu gelukt. Geen idee wat er is misgegaan. Succes voor de volgende keer.