Dag 8 / Zondag 20 mei 2023 / Arad 27°

21 mei 2023 - Arad, Roemenië

We bedanken Karl en Ingrid, voor de rondleiding in de mooie tempel en het verblijf bij hen. We doen een eigen gekleurde mandala en een donatie in de daarvoor bestemde box. Helaas niet meer gezongen.

P5204298~3

We rijden richting de grens met Roemenië. Prachtig wat mensen allemaal meenemen over de grens. Aanhangers vol spullen, het merendeel auto's.

P5214301

Ze typt iets in een pc, waarschijnlijk check ze het kenteken en dan mogen we door.

We gaan naar een Parcul Natural Lunca Muresului en willen daar gaan fietsen. Het is prachtig weer en druk met dagjesmensen, er wordt volop gebarbecued.

P5214302We halen de fietsen van de camper en vragen bij het centrum naar een tocht. Ze is zeer behulpzaam loopt mee naar het startpunt en zegt er wel bij dat het modderig kan zijn. Dat hebben we geweten. P5214307_exported_2160

De tocht gaat door het bos, je kunt het nauwelijks een fietspad noemen. We rijden langs de rivier de Mures.

P5214308_exported_10840

Overal zijn buurtgenoten aan het zonnen en BBQ-en, een echt buitenleven.

_P5214313

We komen bij een leuk meertje en gaan hier picknicken.

P5214316

Wat een heerlijk plekje. Kunnen we hier vannacht niet gaan staan.

_P5214318

Het begint te onweren en licht te regenen. We besluiten terug te fietsen naar de camper. Fietsen er weer op en dan gaan we naar dit mooie plekje om daar de avond en nacht door te gaan brengen.

P5214335

We zitten nog een hele poos in het zonnetje. Kijken naar het zwanengezin, ook de meerkoet heeft jonkies.

P5214322

Er gaan twee honden onder de camper liggen en ze bewaken ons huis zo goed dat we er zelf niet meer in kunnen. Uiteindelijk komt alles goed.

1. Pien:
    21 mei 2023
    Ha ha, een echt P&P fietstochtje! Zonder mountainbike een hele opgave maar jullie zijn er gelukkig zonder kleerscheuren vanaf gekomen!
  2. Anja en Cor:
    21 mei 2023
    Ja, dit was bijna niet te doen. Een mountainbike had hier beter gepast. We zijn weer heelhuids bij de camper gekomen.
  3. Hielke:
    21 mei 2023
    en die honden? Bleven die bij jullie?
  4. Anja en Cor:
    22 mei 2023
    Ze lagen te grommen onder de camper. Cor, was er niet dol op.
  5. Aine:
    22 mei 2023
    Wat heerlijk om alle verhalen te lezen, de ontmoetingen en de avonturen. Samen genieten jullie ervan en wij ook.
  6. Anja en Cor:
    22 mei 2023
    Fijn te horen. Dank jullie wel.
  7. Henk:
    Avontuurlijke fietstocht!!
  8. Anja en Cor:
    22 mei 2023
    Zeg dat wel, helemaal onder de modder, maar allemaal goed gekomen.
  9. Jan Heijnen:
    22 mei 2023
    Apart, een camperplaats bij een boeddhistische tempel
  10. Anja en Cor:
    22 mei 2023
    Hindoestaanse tempel. Net weer even anders. Zeer bijzonder, erg aardige mensen. Top, beleving.
  11. Emmy van de Veerdonk:
    23 mei 2023
    Jullie zijn magneten die het GOEDE aantrekken.Jullie hebben weer mooie mensen mogen ontmoeten en veel moois ervaren.
    Vooral DOORGAAN. Liefs Emmy