Dag 9 / Maandag 22 mei 2023 / Dumbrava 25°

22 mei 2023 - Dumbrava, Roemenië

We zijn super verwend door het symfonisch orkest van het lokale kikkerkoor olv Kermit. Heerlijk.

Het was een schitterende plek om te staan vannacht.

P5214334

Vandaag gaan we zuidelijk naar Timisoara.

We gaan over een mooie brug.

P5224337

Eenmaal in de stad bewonderde we de torenhoge neo-Moldavische, Roemeens-orthodoxe kathedraal met een scala aan historische kunst en voorwerpen.

P5224361

P5224365Het Unirii Plein, het plein is groot en kleurrijk, je waant je in een mix van Mexico, Curaçao, Turkije en de Romeinen. Het is er erg gezellig met, veel studenten en aan de rand, veel gezellige terrasjes waar je wat kunt drinken en eten.

P5224344

P5224360

Even een kijkje bij de Amsterdamse shop.

P5224353

De expositie van de World Press Foto's maakte veel indruk.

P5224350_P5224351

We wandelen er een poosje rond, lunchen, pinnen wat contant geld en lopen in 1 van de vele parken weer terug naar de parkeerplaats.

We rijden weer wat noordelijk terug. Het is een prachtige warme dag. We rijden door dorpjes, helaas veel leegstand o.a. het dorp Sustra, wat je jammer genoeg ook veel ziet in Frankrijk.

P5224371_exported_820

Even later worden we verrast door een fikse onweersbui. De greppels overstromen van het vele kolkende water.

Eenmaal op onze overnachtingsplek, is er weer het stralend zonnetje.

Eenmaal avond (andere tijdzone, 1 uur later dan in Nederland) is dit ons zicht op de kerk.

P5224378

Trusten, tot morgen maar weer.

1. Rob van den Brink:
    Mooi hoor. Geniet ervan!
  2. Anja en Cor:
    Blijven we doen. Thanks.
  3. Tom:
    22 mei 2023
    Amsterdam Shop, je komt nog eens ergens.
  4. Anja en Cor:
    Het was geen coffeeshop.
  5. Anja de Vries:
    22 mei 2023
    Wat een geweldige verslagen van de dagi iedere avond! We kijken ernaar uit! De foto's, de routes en verhalen. De prachtigste plekjes voor de camper. Nu Roemenië bereikt, fantastisch! We genieten iedere dag van het nieuwe verslag! Genieten geblazen! Veel plezier samen! Groetjes Anja en Adri
  6. Anja en Cor:
    24 mei 2023
    Roemenië blijft ons verbazen. Zeer bijzonder.
  7. Elly:
    22 mei 2023
    Mooie verhalen weer. Van de honden die de camper bewaakte. En kolkend water. Wat een avonturen weer. Wotldpress fotos lijlt me ook mooi omte zien. Weltrusten. Ik ga zo naar huis.nog 1/2 uurtje. Goed reis verder
  8. Anja en Cor:
    24 mei 2023
    Dank je wel. Ieder dag dienen er zich weer nieuwe avonturen en uitdagingen aan.
  9. Anne-Marie:
    22 mei 2023
    Wij vonden Roemenië heel bijzonder. Ben benieuwd of jullie nog zigeunerfamilies zien die met paard en wagen rijden en mensen die met de hand het land bewerken.
  10. Anja en Cor:
    24 mei 2023
    Zeer bijzonder. Zie het verhaal van woensdag 24 mei. Steeds nieuwe avonturen.
  11. Adri:
    23 mei 2023
    Wij “ reizen” op papier met jullie mee.
    We leren weer een stukje van Europa “ beter” kennen. Boeiende verhalen en jullie plezier voelen wij mee.
  12. Anja en Cor:
    24 mei 2023
    Dank jullie wel. Een land met een andere cultuur.
  13. Jan Heijnen:
    23 mei 2023
    Sibiu is ook heel mooi en de moeite waard.
  14. Anja en Cor:
    Dank voor de tip.
  15. De Paus:
    23 mei 2023
    Godsamme ! Wat een heerlijke trip weer ! Geniet ervan samen !
  16. Anja en Cor:
    24 mei 2023
    Een toffe reis. Veel moois te zien.