Dag 38 / Dinsdag 20 juni 2023 /  Moravský Krumlov 32°

21 juni 2023 - Moravský Krumlov, Tsjechië

Gisteravond zag Cor dat we vanuit een auto worden gefotografeerd.

Even later komt een man op zijn motor Simpson een kijkje nemen bij het meer. De mannen krijgen met handen en voeten een heel gesprek opgang en lijken elkaar wel te vinden. Tijdens 'het gesprek' stopt er een politieauto. Er wordt wat gekeken en ze rijden weer door. De man zegt dat het oké is. Achteraf blijkt dat je in Tsjechië niet wild mag kamperen.

IMG_20230619_205246_754

We genieten nog even na met de zonsondergang.

We hebben een heerlijke rustige nacht gehad, niets gebeurd.

We gaan kijken of we nog een vignet kunnen scoren. Het postkantoor, het lijkt in deze landen of de jaren 1960-1970 in Nederland. Twee loketjes, je koopt er o.a. nog postzegels. Geen digitale postzegelcode, niets van die fratsen. De dame spreekt alleen haar moedertaal. Het dringt door, een vignet, het formulier wordt keurig ingevuld en kan worden betaald. Nee, geen kaart, cash. Laten we dat nog niet hebben kunnen pinnen. Hier in het dorp is ook geen pinautomaat. Euro's misschien, nee, nee.. Onverrichter zaken weer verder. In vele dorpen hebben ze nog luidsprekers hangen, gisteren in Slowakije en nu hier gezellige muziek. Misschien kunnen wij ook nog wel een verzoeknummer aanvragen.

_P6206320_1

_P6206369

Mooi roze is niet lelijk. De huizen in deze landen hebben allerlei kleuren: paars, rood, oranje, geel, blauw, groen, maakt niet uit. Geldt ook voor dakpannen en platen.

_P6206322_1

Dan komt er een benzinepomp inzicht. Als wij eenmaal staan wordt bij de 2 pompen borden geplaatst, verboden in te rijden. Gaan ze nu al sluiten, 10.35 uur? Tijdens de lunch gaat veel dicht. Eindelijk een vignet.

We rijden door naar Lednice, waar we langs de meren tussen Lednice en Valtice willen gaan fietsen. Het is al 30°.

P6206347

Gelukkig fietsen we veel door het bos, wat verkoeling biedt.

_P6206328_1

We komen een paar oude gebouwen tegen. We zijn niet de enige fietsers.

_P6206323_1

_P6206325_1

Bij Valtice lekker even op een bankje mensen kijken.

_P6206336_1

_P6206337_1

Langs het meer weer terug. Er zijn wat mensen naakt aan het zwemmen, deze maar niet gefotografeerd.

P6206357

P6206360

Terug bij de camper blijkt het 42° te zijn. Laten we eerst een stukje verder rijden met de airco aan.

P6206362

Vele velden met witte bloemen, het lijken wel klaprozen.

_P6206375

_P6206370

We vinden een mooi picknick plekje op een berg.

_P6206379

Met uitzicht op het klooster en het dorp.

dji_fly_20230620_201700_354_1687285247127_photo_optimized

dji_fly_20230620_201522_352_1687285265576_photo_optimized

P6206384P6206382

1. Jan Heijnen:
    21 juni 2023
    Als wij ons huis rose gaan verven hebben we dezelfde dag nog commissie welstand op bezoek denk ik. :-)
  2. Anja en Cor:
    21 juni 2023
    Weet ik wel zeker. In onze woonplaats is er iets heel naars gebeurd omdat iemand groene dakpannen op zijn huis had gelegd. Vertellen we nog weleens.
    Een huis met paarse kozijnen wat direct overgeschilderd moest worden.
  3. Heddy Saris:
    21 juni 2023
    Jullie zijn gewend aan wildkamperen 😊 wat een luxe is dat, hé!
    Toen wij naar Tsjechië waren, was het met onze caravan en onze kinderen waren meegegaan.
    Vandaar dat wij gewoon naar de campings gingen. Dus geen idee over wildkamperen.
    Wat ik nog goed weet, was het toen vrij goedkoop. Toen wij verder gingen naar Italië, was het daar echt duur.
    Gekleurde huizen altijd leuk om te zien! 😊

Haha, wij waren ooit op een camperplaats maar het blijkt voor de mensen die van nutisme houden. Dus maar meteen vetrokken naar een andere plaats. Een gênante moment 🤣
  4. Anja en Cor:
    21 juni 2023
    Zes jaar geleden ook Tsjechië bezocht en op campings gestaan. Het is wel ook hier stukken duurder geworden. Gelukkig weten we steeds mooie plekjes te vinden en het gaat allemaal gelukkig goed.

Wij houden onze kleding graag aan, anders veel te koud. Ha, ha... Al twee dagen ruim 32°.
  5. Heddy Saris:
    22 juni 2023
    🤣🤣 32°= 🥶! Ik trap er niet in, het is gewoon een smoesje om niet te hoeven zeggen: Bloot is niks voor mij 🫣🤣 (Ik lach me kapot!😉)
  6. Anja en Cor:
    22 juni 2023
    Ha, ha, ha... Nou de nachtkleding hoeft niet aan, maar overdag als we iets gaan bekijken wordt het wel gewaardeerd om gekleed te komen 😂.
  7. Henk:
    22 juni 2023
    Wat een mooie gebouwen en wat een mooie foto's!!
  8. Anja en Cor:
    22 juni 2023
    Mooi historisch plaatsje Telc.
  9. Heddy Saris:
    22 juni 2023
    Haha, nu weet ik jullie slaapkamergeheim! 🤣😂
    🤫 Ik doe hetzelfde als jij! 🤐
  10. Anja en Cor:
    Sttt, niet verder vertellen 🤫
  11. Elly:
    23 juni 2023
    Doet me denken aan de reclame over de bril. Waarbij de vrouw over het boek een naakte man zier. Dat zul jullie vast niet doen als jullie een boek lezen. 🤣🤣
  12. Anja en Cor:
    24 juni 2023
    Die reclame ken ik niet 😂