Dag 34 Miranda del Castanar naar Castillo de la Guarena

15 oktober 2022 - Castrillo de la Guareña, Spanje

Excuus, ik heb gisteren een vergissing gemaakt. De vogel was geen gier, maar een rode wouw, dank je Tom voor je oplettendheid en wij hebben weer wat bijgeleerd.

We laten de boomgaard achter ons en rijden naar Mogarraz om daar de wandeling te kunnen starten.

PA152193

Hier dient hetzelfde probleem aan, geen parkeermogelijkheid. We zetten de camper onderaan bij het dorp aan de kant van de weg. Er kunnen nog twee auto's achter ons staan en 1 ervoor.

We wandelen naar boven want de wandeling start in het dorpje (van 300 inwoners). Wat een beauty, dit is echt het mooiste dorpje wat we tot op heden hebben gezien. Oogstrelend!

PA152239

Als eerste komen we langs druiven persen met molenstenen. Cor denkt dan direct aan zijn opa die ook een malerij heeft gehad.

PA152196

Zoals je op de foto's kunt zien zijn de huizen allemaal voorzien van schilderijen met beeltenissen van de inwoners. Zo prachtig.

PA152209PA152200PA152201We gaan de Camino del Agua lopen vandaag. Wat een oogverblindende natuur. We wandelen over rotspartijen naar beneden.

PA152221

Tijdens de wandeling wordt Cor gebeld door een klant met minder mooi nieuws. Vanochtend gebeurd op de A20. De HY is door de slingerende aanhanger over de kop geslagen. Gelukkig geen persoonlijk letsel. IMG-20221015-WA0005

We komen bij het plaatsje Monforte de la Sierra (97 inwoners). Geen terras om wat te drinken. Dan nemen we onze flesjes water maar.

PA152218

De route wordt steeds pittiger vele klimpartijen. Zo nu en dan staan er kunstobjecten.

PA152225

Na een afdaling gaat een oude brug over de Arroyo de los Milanos de las Tisneras rivier. Helaas hier ook geen water, alles staat droog. ⅔ van de wandeling zit erop.

PA152237

Maar we geloven niet meer als men zegt baja, easy of makkelijke wandeling. Het is echt zwaar en de laatste kilometers zijn alleen maar klimmen en zijn de schaduwplekken steeds schaarser. Na ruim 4 uur hebben we 8 kilometer erop zitten.

PA152213

In het dorpje is de bakker gesloten, siesta. Dan maar afbakbroodjes. Vanaf het dorpje is het naar beneden terug de camper oppikken.

PA152202

PA152251

Als we aankomen wil een automobilist fileparkeren achter onze bus. Cor snelt erheen dat gaat haar nooit lukken. Voor ons stonden inmiddels 3 auto's en er achter ook drie. Ze wacht tot wij eruit zijn. Pff, geen idee of we de camper dan zonder haarscheuren hadden aangetroffen.

We gaan een stuk noordelijker. Cor zegt: 'ik wist niet dat Spanje zo mooi was'. Direct erna zie je het landschap weer veranderen van bergachtig naar dor en droog.

PA152273

We kiezen vandaag op doorreis voor een camperplek. Ziet er keurig netjes uit, een speeltuintje erbij, maar we ploffen in onze stoelen, met de beentjes omhoog.

Ook hier gaat de zon onder.

PA152274

1. José en Jac:
    15 oktober 2022
    Vooral de hitte maken " makkelijke" wandelingen vaak ergggg pittig. We hebben deze tocht ook een keertje gelopen in het verleden. Maar....het was in het voorjaar en lekker koel. Dat maakt het een stuk makkelijker. En ik ben het helemaal met Cor eens " Spanje 🇪🇦 is mooi! Maar ook gastvrij, en erg afwisselend in natuur en cultuur, met heerlijk eten, een prachtige taal en aardige/vriendelijke mensen. Een land wat blijft verrassen en ons 💖 heeft gestolen.
  2. Anja en Cor:
    16 oktober 2022
    Ja, die warmte dat is het ergst, maar dat beter dan regen toch. Dus jullie kennen het plaatsje Mogarraz. Wij vinden het zo schattig, maar op foto's en het gevoel erbij dat is niet over te brengen. Spanje is een aanrader voor iedereen.
  3. Rob van den Brink:
    16 oktober 2022
    Zo dan, wat ontzettend mooi zeg. Leuk op deze manier mee te kunnen genieten. En jee, wat zonde van de HY, gelukkig geen persoonlijk letsel.
    Geniet van de verdere reis!
  4. Anja en Cor:
    16 oktober 2022
    Het is elke dag een feestje. We genieten volop van alles om ons heen en van elkaar.
  5. Emmy van de Veerdonk:
    16 oktober 2022
    het was weer een prachtige tocht met van alles en nog wat. Maar ook de minder leuke kanten horen er soms bij Ik neem aan dat je voldaan in je bed op deze mooie dag terug keek.
  6. Anja en Cor:
    16 oktober 2022
    Zeker weten, Emmy. Groetjes van ons.
  7. Adri:
    17 oktober 2022
    Kilo’s lichter door niet overal eten en drinken wanneer je er aan toe bent… kilo’s aan belevenissen “ zwaarder” geworden!😊
  8. Anja en Cor:
    17 oktober 2022
    Zeg dat wel, kilo's aan mooie herinneringen erbij gekregen. Geweldig!