Dag 41 Salses Le Château naar Massegros Causses Gorges

22 oktober 2022 - Massegros Causses Gorges, Frankrijk

Vannacht gelukkig geen kerkklokken. In de nacht toch gewekt piep, piep.. De koelkast krijgt geen gas meer, Cor naar buiten om de schakelaar om te zetten. Bij het instappen stoot hij stevig zijn hoofd. Het bloed ernstig, gelukkig stopt het na een poos en hoeft de wond in zijn hoofd niet te worden gehecht.

IMG_20221022_005046_105

We blijven iets langer liggen en gaan dan weer op pad. Een paar dagen gereden door National Parc Pyreneeën. Nu noordwaarts het binnenland in door natuurpark Haute Languedoc, een laaggebergte met veel wijngaarden, bossen, kastelen en leuke dorpen. Daarna een gedeelte met veel rotsen.

PA222995

Een klein stukje grote weg, waar we direct geconfronteerd worden met een auto ongeluk een stukje verderop staat een auto in brand, gelukkig is de brandweer al aan het blussen.

PA222950

Bij Millau stoppen we bij het uitzichtpunt hoog boven de stad, waar we ook de grote brug kunnen zien. Dit is Parc Naturel Regional des Grands Causses.

PA222954PA222959

Hier zien we weer grote roofvogels. Experts Tom en Hielke, we vernemen graag van jullie de naam van deze vogel.

PA222970

Als we doorrijden is er file en een drukte van jewelste in de stad. De eerste beveiliger opent een dranghek voor ons en we kunnen doorrijden. De tweede zegt dat we het dorp La Rozier waar we naar onderweg waren niet kunnen bereiken er is momenteel een marathon.

We rijden terug het dorp uit en Cor vindt een andere weg om er toch te komen. Als eerste komen we aan in Peyreleau.

PA223026

Een Middeleeuws bergdorpje met mooie kerkjes, een kasteel, trapstraatjes en prachtig gerestaureerde huizen en een schitterend uitzicht op de kloof.

PA223010PA223014PA223003

We rijden verder de rit door de Gorges du Tarn. Vele haarspeldbochten. Schitterende rotswanden langs de rivier en oude dorpjes.

PA222992

Het zoeken naar een overnachtingsplaats is hier wat lastiger, hoog in de bergen, maar uiteindelijk vinden we een picknickplek rond een oude Lavogne beplant met waterlelies.

PA223042

1. Rob van den Brink:
    22 oktober 2022
    Zo dan, wat een avonturen weer en dan Cor ook nog gewond. Kalm aan hoor!
  2. Anja en Cor:
    Cor gaat beter opletten.
  3. José en Jac:
    22 oktober 2022
    Wat een mooi dorpje/stadje Peyreleau. Dat nodigt uit om leuke foto's te schieten van de pleintjes, straatjes en huizen die prachtig zijn begroeid met allerlei klimplanten. Toppie
  4. Anja en Cor:
    23 oktober 2022
    Zo'n mooie plekjes mogen bewonderen. We zijn echte bofkonten.
  5. Elian Daris:
    22 oktober 2022
    Oei Cor, dat is niet zo mooi. Beterschap met het bolleke.
  6. Anja en Cor:
    23 oktober 2022
    Nee, dat was au. Dank je wel!
  7. Hielke:
    22 oktober 2022
    Die vogel 🧐. Het is geen wouw en ik denk geen buizerd, te groot. Een arend?
  8. Anja en Cor:
    23 oktober 2022
    Geen buizerd, die kennen we wel.
  9. Tom:
    22 oktober 2022
    Anja en Cor, de vogel is waarschijnlijk een gier. Welke kan ik nog niet zeggen.

Hoofd stoten in een moderne camper? Mij overkomt dat alleen in de HY 😉.
  10. Anja en Cor:
    Thanks!
    Kan dus ook in een moderne camper.
  11. Monique:
    22 oktober 2022
    Jemig. Had je plateauzolen aan Cor?
    Gave foto's weer !
  12. Anja en Cor:
    Domme pech.
  13. Tom:
    22 oktober 2022
    De vogel die jullie zagen is hoogstwaarschijnlijk een vale gier.
  14. Anja en Cor:
    23 oktober 2022
    Die hebben we ook bij de rotswand gezien, maar lijkt ons toch groter. Misschien deze het vrouwtje.
  15. Adri:
    22 oktober 2022
    Hoi hoi, mooie foto’s zeg! Behalve de eerste dan…. auw auw van Cor. Gelukkig lezen we niks over hoofdpijn of duizeligheid. Nog een veilig vervolg. 😊🍀
  16. Anja en Cor:
    23 oktober 2022
    Wel hoofdpijn gehad en wat beurs maar het gaat gelukkig best goed.
  17. Elly:
    23 oktober 2022
    Tjonge. Dat hoofd van Cor. Ziet er behoorlijk gehavend uit. 🙂😉😄gelukkig dat bloedde stopte. Hopelijk niet teveel last van, en geneest het goed.
    Wat een mooie dag weer. Een prachtige omgeving weer.Zo mooi.
  18. Anja en Cor:
    23 oktober 2022
    Een ongeluk zit in een klein hoekje.
  19. Heddy Saris:
    24 oktober 2022
    Arme Cor... Wat lijkt hij sterk op Jan, hij stoot ook geregeld zijn hoofd...zie foto in app 😉

Mooi hé, de grote vogels. Mooi dat het jou gelukt is om een mooie foto te maken, bij ons niet echt, meestal te ver weg.

Altijd ff schrikken bij een ongeluk, vooral als het flink aan het branden is. 😱🤪
    Nog ff dan zijn jullie weer thuis, dus ga nog volop genieten! 🤗
  20. Anja en Cor:
    24 oktober 2022
    Pechvogels die mannen.

Soms moet je ook geluk hebben als fotograaf.

Gelukkig alleen materiële schade.

We zijn zeker van plan nog te genieten.