Dag 20 / Vrijdag 02 juni 2023 / Blajel 27°

2 juni 2023 - Blajel, Roemenië

Vandaag blijven we nog een dagje op de camping. Die luxe van een eigen zwembad met hangmat laten we niet lopen.

Na het ontbijt, even een wasje draaien, ook een eigen wasmachine, ja, ja.

P6025145

We ontmoeten de zus van Theo en haar zoon Mike. Toch even slikken, wij maken helaas geen mooie herinneringen meer met onze Mike.

Het wordt een warme dag 27°. We fietsen naar het dorpje Bazna.

P6025151

_P6025154

We zien 1 van de 300 ommuurde/versterkte Weerkerkjes vanaf ca 1200 gebouwd voor bescherming voor de invallen van de Ottomanen.

P6025161

Het dorp.

P6025160

Mooie roestige hekwerken met prachtige klaprozen.

P6025155

Een vriendelijke schaapherder met zijn kudde.

P6025166

Theo vertelt ons dat Pizza Mario, pizza's bakt vanuit zijn schuur. We zien wel zijn auto maar het hek en de schuur zijn nog gesloten.

P6025158

Terug op de camping, genieten we van onze boeken in het zonnetje. Vouwen de was op, dat hoort ook bij de vakantie.

De overbuurman komt een praatje maken. Zij hebben al 25 jaar een tweede huis hier in Blajel. Gaan over 3 weken voor een ziekenhuisbezoek even terug naar Nederland en verblijven dan nog 4 maanden hier.

We praten met onze buren Amanda en David uit de UK (Manchester) over reizen. Zij zijn met hun 'All you need love caravan' al 7 maanden onderweg. Zij waren ook onder de indruk van Albanië, maar vinden Servië een minder prettig land.

Na het eten wandelen we nog door het dorp, wat twee kerken heeft. Een bewoonster vraagt waar wij verblijven, dat vermoeden we namelijk. Ze knikt als we de camping noemen.

P6025177

_P6025169

Sommige inwoners hebben gas. Waarschijnlijk de Roemeense slimme meter.

Andere koken met gasflessen en stoken op hout.

P5304957

1. Jan Heijnen:
    2 juni 2023
    Jullie hebben prachtig weer.
  2. Anja en Cor:
    3 juni 2023
    Dat wensen wij jullie ook in Scandinavië toe.
  3. Hans en marjo:
    2 juni 2023
    Dag 20 alweer wat een avontuurlijke reis weer lekker genieten maar
  4. Anja en Cor:
    3 juni 2023
    Het is een heel speciaal land. We komen ogen tekort.
  5. Lola jansen.:
    Zaterdag 3juni 2023
    Ik volg het allemaal nog steeds.Ik vind het allemaal geweldig. Het best wel een hele onderneming.
  6. Anja en Cor:
    3 juni 2023
    Ja, dat is het zeker. De wegen zijn niet al te best waardoor het de nodige tijd vraagt om van A naar B te komen, maar de hebben de tijd.
  7. Jan Paalvast:
    3 juni 2023
    Hou jij je stuur wel twee handen vast Anja?!
  8. Anja en Cor:
    3 juni 2023
    Nu even niet, maar ik zal oppassen hoor.